Ain't No Cure For Love - Ane Brun

莫西顾:

好久好久又是多久呢?

不知道是否有人曾对你说过这样一句话,我爱你。但这首歌里,说的却是——我爱你,爱了好久好久。我想如果爱可以用数量来计算,那么两遍我爱你和我爱了你好久好久哪一句里面的爱会多一点。想来是后者罢。

曾经在网络上看到这样一个视频,时隔多年后的情侣再次对视,然后给对方一个拥抱。有人哭,有人笑,有人怨,有人厌,毕竟失去的都是一段曾经全身心投入的感情吧,而谁又有资格来笑我的痴,笑我当初的狂呢。


I loved you for a long, long time

我爱了你很久,很久

I know this love is real

爱的那么真真切切

It don't matter how it all went wrong

即使这份爱全盘皆错

That don't change the way I feel

也无法改变我内心的感觉

And I can't believe that time's

我无法相信时间

Gonna heal this wound I'm speaking of

会抚平我在说的这个伤口

There ain't no cure

无药可救

There ain't no cure

无药可救

There ain't no cure for love

爱了便无药可救

I'm aching for you baby

宝贝你让我的心好痛

I can't pretend I'm not

我无法假装自己没事

I need to see you naked

我是那么渴望能看透

In your body and your thought

你的肉体和你的思维

I've got you like a habit

我已经对你上瘾了

And I'll never get enough

我永远无法满足

There ain't no cure

无药可救

There ain't no cure

无药可救

There ain't no cure for love

爱是无药可救的东西

There ain't no cure for love

爱是无药可救的东西

There ain't no cure for love

爱是无药可救的东西

All the rocket ships are climbing through the sky

发动所有的火箭飞船在天空摸索

The holy books are open wide

遍寻所有神圣的教科书

The doctors working day and night

医生们昼夜不停地在工作

But they'll never ever find that cure for love

他们也无法找到治愈虐恋的良方

There ain't no drink no drug

酒也不行 药也不行

There's nothing pure enough to be a cure for love

没有什么东西纯洁到可以治愈这份爱

I see you in the subway

坐地铁时似乎能看到你

And I see you on the bus

乘巴士时好像也看到你

I see you lying down with me

躺下时仿佛你就在身边

I see you waking up

醒来时分明是你的笑颜

I see your hand, I see your hair

眼前浮现你的手 你的发

Your bracelets and your brush

你的手镯 你的牙刷

And I call to you, I call to you

我呼喊着你 一遍又一遍

But I don't call soft enough

我声嘶力竭地呼喊着你

There ain't no cure

无药可救

There ain't no cure

无药可救

There ain't no cure for love

爱是无药可救的东西

I walked into this empty church

我走进这空荡荡的教堂

I had no place else to go

我无处可去

When the sweetest voice I ever heard

当那个我听过最甜蜜的嗓音

Whispered to my soul

在我的耳边对着我的灵魂呢喃

I don't need to be forgiven

我不需要被原谅

For loving you so much

这份对你盲目的爱

It's written in the scriptures

它被写进圣经

It's written there in blood

用血刻在那里

I even heard the angels declare it from above

我甚至听到天使在天国宣读它

There ain't no cure

无药可救

There ain't no cure

无药可救

There ain't no cure for love

爱 真的无药可救


评论
热度(103)
  1. 共1人收藏了此音乐
只展示最近三个月数据

© 🌃 | Powered by LOFTER